UKOME'den alınan bazı kararlar nedeniyle taksilerde değişikliğe gidildi. Minibüsten taksiye dönüştürülen bin 755 adet 8 artı 1 taksiden bin 38 adedinin 4 artı 1 olarak normal taksiye dönüştürülmesi teklifi kabul edildi.

UKOME'de yapılan oylamada İstanbul'da minibüsten taksiye dönüştürülen bin 755 adet 8 artı 1 taksiden bin 38 adedinin 4 artı 1 olarak normal taksiye dönüştürülmesi teklifi kabul edildi.

8+1'LER MAĞDUR OLDUKLARINI BELİRTİYORDU

Minibüsten 8+1 taksiye dönüştürülen plaka sahipleri milyon liranın üzerinde para harcayıp 8+1 araç alımı yaptı. Ancak bunun karşılığında tercih edilmeyen 8+1 taksi sahipleri iş yapamadıklarını belirtmişti. 4+1 taksiye dönüşmek isteyen 8+1 taksi sahipleri şimdi ellerindeki 8+1 taksilerin araçlarını satıp 4+1 taksi almak için de masraf yapması gerekecek ya da 8+1 olarak faaliyet gösterecek.

Böylece yeni ancak taksi çıkması komple boyalı 8+1 milyon liralık araçlar çok ucuz fiyatlara satışa çıkacak.

PLAKALARI DEĞERLENDİ

8+1 taksi plakalarının fiyatları 6 milyon lira seviyesindeyken, 4+1 taksilerin plaka fiyatları 6.5 milyon lira seviyesinde bulunuyor. Böylece bir kararla 8+1 taksi plakası sahipleri 500 bin lira civarında ekstradan para kazanmış oldu. Bu durum plaka satışı esnasında gerçekleşecek, plaka satılmazsa kazanç söz konusu olmayacak.

KİRASI DA YÜKSEK

TBMM’DE MUHALEFETTEN SAĞLIK SİSTEMİNE ELEŞTİRİ... İYİ PARTİLİ  YALDIR: "HASTALAR AYLAR SONRASINA VERİLEN AMELİYAT RANDEVUSUNA GİDEMEDEN VEFAT EDİYOR" TBMM’DE MUHALEFETTEN SAĞLIK SİSTEMİNE ELEŞTİRİ... İYİ PARTİLİ YALDIR: "HASTALAR AYLAR SONRASINA VERİLEN AMELİYAT RANDEVUSUNA GİDEMEDEN VEFAT EDİYOR"

8+1 araçların plaka kirası 20 bin lira civarındayken 4+1 taksilerin plaka kirası 25-28 bin lira arasında değişiyor.

8+1 ARAÇ ALMAYIP BEKLEYENLER AVANTAJLI

8+1 araç almayarak beklemeye geçen plaka sahipleri 4+1 araçlara plaka takıp faaliyete geçebilecek. 4+1 taksi sayısının artmasıyla birlikte taksi sektöründe iş hacminin daha fazla bölünmesinden dolayı kazançlarda düşüş yaşanabilir.

8+1'LERİN MASRAFLARI YÜKSEK

8+1 araçların hem yakıtları hem de bakım maliyetleri yüksek oluyordu. Ayrıca İstanbul'da otomobil taksiye alışkanlık nedeniyle 8+1 araçlar dolmuş gibi görülüp tercih edilmiyordu.

Editör: Balcan Hande